Alla inlägg under oktober 2008

Av Daniela Richardsson - 31 oktober 2008 23:19

Lämnade jobbet vid fyratiden i eftermiddag.

Sist kvar eftersom vi jobbade halvdag idag.


Var så exalterad över den stundande ledigheten att jag vid busstorget fick avbryta mina hoppsa-steg, göra helt om och promenera tillbaka till firman då jag insåg att jag glömt att både släcka, larma och låsa.


Känns märkligt detta med tre månaders sammanhängande ledighet. Senast var elva år sedan, 1997, när Fribrottar-Fredrik och jag tillbringade fyra månader med baptister i Minnesota för att producera examensarbetet "A companys face on the web, and whats behind it" (med reservation för eventuellt saknade apostrofer). Happy times.


Läggdags nu. I morgon: packa, städa, handla.


/Martin

Av Daniela Richardsson - 29 oktober 2008 22:11

I går fick vi mot alla odds sålt vår motorhavererade vita Opel för 1500 kr.

Idag köpte jag nya löparskor för pengarna.

Förutom att jag känner mig mer ekologisk än någonsin efter det bytet kan vi även checka av två saker från to-do-listan. Inte så illa.


/Martin


Av Daniela Richardsson - 27 oktober 2008 21:39

Om exakt en vecka är vi på väg. Möjligen häckar vi på Helsingfors flygplats i väntan på Bangkok-flighten. Skönt att nästan allt är klart för avresa. Det enda som återstår nu är:

  • Köpa reseförsäkring
  • Packa
  • Byta till vinterdäck och ställa av "nya" bilen
  • Skrota gamla bilen    
  • Göra plats i garaget för bilen
  • Tömma kyl och frys 
  • Städa hela huset
  • Köpa nya löparskor
  • Skaffa backup-hårddisk till datorn
  • Köpa välling och gröt för 3 månaders behov
  • Handla massa andra prylar
  • Till banken
  • Hinna klart allting på jobbet
  • ???

Men men, allt löser sig till slut. Och som sagt, om en vecka är förberedelserna i alla fall över.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards