Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Klippt och skuren

Av Daniela Richardsson - 16 januari 2009 17:31


Mitt slitna hår behövde en genomgång och hade hört att en frisör här i byn var pålitlig. Så vi tog en sväng dit då vi ändå behövde fly hemifrån en stund för de höll på att giftbespruta området från ohyra (vi slapp dock besprutningen inne i vårt hus eftersom vi har slickekillen Otis i huset). Nu var det så att den pålitliga frisören var upptagen så jag tog den mittemot istället. För att göra det enkelt, bla pga språksvårigheterna, så tänkte jag behålla frisyren jag hade, men bara korta av det. Jag försökte visa tydligt att ena sidan är avsiktligt och betydligt längre än den andra. "Yes I understand" var hennes svar. Men jag kände hur oron växte och växte klipp efter klipp, och ännu mer när hon tog ett rakblad och rafsa med i nacken så det sved, men jag avvaktade och efter en liten stund frågade hon - "ok"? I spegel såg jag att den långa sidan hade blivit kortare än den korta och allt var helt ojämnt... Nåväl, efter mina något frustrerade frågor så jämnade hon till det en aning och med min egna sax hemma igen blev det nog ordning på det till slut iaf.

Under min dramatiska timme hade resten av familjen det avslappnat. Gry fick massage, Martin en öl och Otis sov. Livet är orättvist...

Under en av våra många cykelfärder har vi nu hittat en liten, men färgglad, lekplats lite längre bort i byns omgivningar. Man måste passera motorvägen på vägen dit och på den motorvägen kan man träffa på alla möjliga slags fordon, även koskjutsar. Det kan vara andra gången som barnen fått möjligheten att leka på en lekplats under den här resan, det verkar inte finnas så många av dem i det här landet. Men däremot finns det många, många hundar som springer lösa. När vi går ner till stranden, som ligger ca 700 m bort, så kan vi ibland räkna upp till 50 st. Men de verkar ha lärt känna oss för de bryr sig knappt alls när man går/cyklar förbi, men första gången satte de igång en skall-kör som heter duga. De flesta ser rätt risiga ut, halta och skabbiga, men hundvalparna är ju ändå rätt söta - ja, de vet hur man fortplantar sig, det fick vi erfara idag när vi åt lunch...


- Daniela

 
 
Ingen bild

morbror daniel

16 januari 2009 19:17

Hej på er! Nu ar ni snart hemma igen. Tänkte komma förbi och saga hej. Ser ut som gry gillar att bli masserad?
Vädret i åre pendlar från 7 plus till 25 minus på 3 dagar.

 
Ingen bild

ulle

16 januari 2009 21:44

Du verkar ha kommit ganska lindrigt undan?När jag klippte mig i Malaysia såg jag ut som Stina i Saltkråkan efteråt:(

 
agneta

agneta

17 januari 2009 12:24

Kan vi inte få se en bild på det färdiga resultatet!? : )

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ottos familj!

17 januari 2009 14:34

Hej kompisar!

Vi saknar er, känns overkligt att ni är kvar i Huay Yang!
Vi kom hem i torsdags och har inte riktigt återhämtat oss med tidsomställning, jetlegs samt förkylning.
Känns dock så underbart att vara hemma, borta bra med hemma bäst.... Ivar är överlycklig över alla leksaker och Otto lever i sin hockeyutrustning.
David och Otto är påväg till ishallen nu för lite skridskoråkning.

Bangkok blev ganska så hektiskt för oss. Vi hann bara med en tur på floden med en longtailbåt, sedan var vårt fokus på shopping.
Kan rekommendera en New Balance butik som ligger i Siam Discovery Center. Där köpte vi springskor till Otto för 50%, ungefär 200Skr. VI köpte 2par. Även jag köpte mig ett par skor där.

Vi mailar er ang ev utflyktsmål i Bangkok som Carlssons varit på. Jag vet att de var på en jättemarknad där det fanns allt, jättebilligt. Och det fanns en stor lekplats för barnen där också.

Vi hörs av, kram Cilla och killarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards