Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Mera fiskar, fler apor.

Av Daniela Richardsson - 8 januari 2009 14:24


Det har varit lite sjukstuga på sistone (feber) men igår var vi fräscha nog för en ny dagstur, så efter frukost blev vi upphämtade av en bil.

Första stoppet var ett akvarium - en mindre och mer sliten version av Universeum. Entréavgiften var minst sagt låg: 12 kr för hela familjen. Kul rundvandring och fina fiskar. Gry var väldigt entusiastisk och sprang mer eller mindre igenom hela stället.

Efter det var det dags för ännu ett besök till Prachuap Khiri Kahn. Denna gången besökte vi det populära apberget. En bergknalle med ett tempel längst upp på toppen och en massa apor längs vägen upp som förväntade sig att bli matade. Toppen nåddes via en oändligt lång trappa (Ni som sett filmen KungFu Panda kan tänka er hur trappan och templet såg ut, och kändes). Längst där uppe belönades man i alla fall med en fantastisk utsikt över området.

På tal om film så vill jag sticka emellan med en allmän varning för den sista Indiana Jones-filmen som vi såg klart härom kvällen. Jag brukar ändå vara rätt förlåtande mot stora Hollywood-produktioner, men denna film är jag tveksam om jag ens hade gillat som 12-åring.

Nåväl, i Prachuap shoppade vi sen en hel del kläder och skor.
Barnen fick jeans-jackor (som det alla fall STOD Levis på) och Gry fick en grön klänning och en röd keps som verkar blivit nya favoriter.

Lunchade på Kentucky Fried Chicken. Maten var väl så där, men barnpassningen av Otis gick inte att klaga på.
 
I morgon väntar en utflykt till byn Baan Krut som enligt uppgift skall ha ett vackert tempel och en bra strand. Blir nog fint.

/Martin

 
 
agneta

agneta

8 januari 2009 18:43

Roligt med bilder!
Ni är så bruna och fräscha!

Precis som jag!
Eh. jag ljög... om det sista alltså, bäst att klargöra...

http://agneta.bloggagratis.se

 
ulle

ulle

8 januari 2009 22:04

Hej! Att läsa er blogg är som att fly vardagen för ett ögonblick och förnimma lukten av god mat (ja inte KFC då kanske) havets skvalpande och solens värme...

Bara så ni vet -och fortsätter skriva;)

Kram ulle

http://snowflake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards