Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Stukad fot och nackspärr, typ...

Av Daniela Richardsson - 4 december 2008 13:36

Morgonen var fantastisk - trots att det var min tur att går upp med Otis. Han tycks dock ha lärt sig lite vett igen (kanske är han tröttare nu när han kan gå dagarna igenom) - klockan var sex. Idag snörade jag på mig joggingskorna och satte Otis i vagnen och lufsade fram på stranden. Tänkte på vad jag hade gjort hemma en sån här morgon - troligtvis svurit några ramsor och beklagat mig över det är för tidigt och att det är mörkt, och att det kommer vara mörkt några timmar till, och mörkt om några timmar igen. Men inte här, nejnej, här hade solen börjat titta upp över klippöarna och kastade sina strålar på en ladylufs med kärra på en annars relativt öde strand.


Sen väntade en kalldusch (vi drog ner lite på standarden - lite ovetande när vi cehckade in på rummet) frukostbuffé, pool och strandliv. Det blev även en tur i "akvariet" med snorkeln. Fint!


Efter lunch var det dags för thaimassage igen, jätteskönt - och hon tog i  så det kändes att man hade lite muskler, och leder... men va f-n... nu går jag runt med stukad fot och nackspärr!!! Jaja, alltid ska man ha nåt att klaga på eller?


Förresten idag var det min tur att träffa på en "gammal" bekant som jag  sist såg för typ 10 år sedan, Skidåkar-Daniel. Han hade tagit en sista-minutenresa, flygstol för typ 4000 pix - jag REKOMEENDERAR att komma hit! Så kolla nu upp vad resebolagen har att erbjuda, så ses vi snart - hoppas vi!!!! Obs! Vi har inte märkt nåt av oroligheterna och thailänderna tar gladeligen emot er, annars sjunker deras inkomst (en och annan avbokning har ju gjorts den senaste tiden).


Vi mår toppen och hoppas att ni gör det samma!

KRAAAAAM


- Daniela


 
 
Ingen bild

farfar o farmor

4 december 2008 17:48

Kul med små barn som nyss lärt sej gå.Dom får ju aldrig nog och ser ständigt till att föräldrarna är på alerten. Såna var ju ni själva, så gnäll inte.
Dä ä la gött att solen visar sej. Här råder snöblaskigt regn och vore man lika klok som björnen ändå. Slå in en plutt i baken och sov till i mars. Näfaan, man skall väl vara nöjd med det som är. Räntan störtdök idag med 1,75%, så har ni rörliga lån kan ni leva loppan ett tag för den julklappen från Moder Svea. Å flygena går igen. Bara demonstranterna fick som dom ville blev det lugnt igen. Tänk va allting är enkelt egentligen.
En fråga som måste ställas: Har ni slutat att fotografera, eller bytt bort kameran mot lite bärs eller vad? Om inte annat vore det kul attse om ni "brunat" till er.
Vad är det för jäv...a massage som bjuds då resultatet blir nackspärr och stukad fot?
Själv är jag och många andra portade på Ekenäs efter nyår. Det är ett förskräckligt liv på dom det berör och reportge samt sura insändare i BT nu. Får väl börja med shack, karate eller varför inte lite line-dance.
Mängden julmat får avgöra.
Har nu julpyntat i Tosseryd och börjar så smått här hemma åxå. Drar till Lökholmen med kärran full i morgon. Gerd o Göran assisterar.
Vad som helst är nog bra mot nackspärr förutom deras wisky.
Ha det gott o kraaaaama barnena.
/Morgan

 
Agneta

Agneta

4 december 2008 18:07

Åh vad det är roligt att läsa om era dagar! Jag kan med lite (mycket) fantasi nästan känna hur skönt det skulle vara att strosa där på stranden... i solskenet... kanske plaska lite i vattenbrynet... *drömmer mig bort*

Kramar Agneta

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

annsofie

5 december 2008 23:58

Den morgonen låter som en riktig höjdare!
Så lilla Otis-fotis går redan! Vilken kille!
Skoj!
Kramar från de insnöade i Ornäs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards