Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Kejsarinnans nya kläder

Av Daniela Richardsson - 16 december 2008 14:32

Igår tog vi en långsvansbåt in till samhället Ao Nang (ca 15 minuter) för lite förströelse och shopping. Tillbringade troligen mest tid i en välsorterad och fräsch livsmedelsbutik, den första riktiga vi varit i på 6 veckor. Men Gry fick i alla fall en ny klänning, bikini, hårband och en docka (som verkar heta Pia). Vi köpte även lite kläder till oss själva och annat smått och gott. Stackars Otis fick ingenting denna gång, men han är inte långsint.

Dagens morgonpromenad med Otis bjöd förresten på en verklig naturupplevelse i form av två kopulerande gibbonapor på ett hustak. Ett riktigt "Kodak-moment" som jag gärna delat med mig av men tyvärr låg kameran hemma.

Mellan dagens dopp har vi hunnit klämma in ett besök i en grotta med olika droppstensformationer (och några fladdermöss).

Daniela håller på att återhämta sig efter en ny släng av magsjuka (3:e gången gillt?). Nu pågår lotteriet om vi andra klarar oss eller ej. Gör era insatser, vi återkommer i ärendet.

/Martin

 
 
Ingen bild

Familjen Langvik

16 december 2008 16:02

Härliga bilder! 4 bath på att ni andra klarar er från kräkningar...hoppas, hoppas, hoppas!!!
Stor kram Sara

 
Ingen bild

Anders

16 december 2008 22:15

Martin. Jag klarar snart inte alla era sköna kommentarer och bilder längre. Ni får fäen i mig komma hem snart. :)

 
Ingen bild

Morbror daniel

17 december 2008 00:29

Mer ingefära min älskade syster

 
Agneta

Agneta

18 december 2008 21:43

Fin presentationsbild!!! Ser hemskt otäckt ut! ; )
*avundsjuk*

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards