Direktlänk till inlägg 27 december 2008

B - Blogga!

Av Daniela Richardsson - 27 december 2008 16:57

Julen har passerat och vi kämpade så gott vi kunde för att komma i julstämning. (Se klippet nedan, så förstår ni kanske problematiken) Vi hade i alla fall en kul julafton med lite julklappar till barnen som Gry fick leta reda på runt om i huset. Jag fick ett mobilfodral av Daniela som tyvärr själv gick helt lottlös i år. Jag menade att hon kunde se det som en sporre inför 2009 att vara riktigt snäll mot mig, så kanske tomten kommer med paket nästa gång.
På dagen var det sol och bad som vanligt och på kvällen var det julfest på en restaurang där ca 160 skandinaver serverades buffé och blev underhållna av en thailändsk trubadur. Han var rätt OK men det var lite väl mycket låtsas-engelska för att gåshuden skulle infinna sig.
-
Grys nya sysselsättning är att säga första bokstaven i olika ord, tex: "D - Drake!". Hon håller på med det ständigt och är riktigt duktig. Lite kul ibland när jag tex frågar Daniela om hon har en penna och man hör Gry från ett annat rum säga för sig själv: "P - Penna".
-
Idag var vi på en marknad som ligger vid gränsen till Burma. Hett som en bastu och det lilla vi hittade var löjligt billigt. Otis fick ett gäng nya kortbyxor för 1 krona styck.
-
Det är fortfarande riktigt blåsigt nere vid havet, inte så skönt att hänga på stranden. De säger dock att vindarna brukar vända till sydliga vid den här tiden, så skönare stranddagar borde vara runt hörnet.
-
Gry, Otis och jag är fortfarande lite förkylda, men det börjar väl ge med sig. Det märks inte så mycket på barnen, förutom rinnande näsor.

Nu är det läggdax. God fortsättning på er!

/Martin

 
 
Ingen bild

farfar

27 december 2008 18:12

God fortsättning själva!
Efter en hård snickardag på Johans vind blir det nu en stilla afton med Kärrmans. Brisen från Transåssjön känns för stunden något bister, så det är inte utan avund man läser om er.
Snart dax att ladda för nyårsafton med goda Stuvhultsvänner.
Filmsnutten blev vi utan, men en bild får duga.
Krya på er nu!
Far-far/mor

 
Agneta

Agneta

29 december 2008 17:46

Fick inte Daniela någon julklapp?!! Fy... Men hon blir rikligt kompenserad på onsdag istället, antar jag!!!! ; )

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards