Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Om hur Martin undkommer en nära-döden-upplevelse med ett par röda kinder

Av Daniela Richardsson - 30 december 2008 14:42


Beställde hem lunch idag. Tre portioner Pad Thai (mycket vanlig nationalrätt bestående av stekta nudlar med ägg, grönsaker, tofu, nötter och kyckling eller räkor). Vi packar upp och jag börjar äta. Hinner få i mig några tuggor innan jag upptäcker något läskigt. Kycklingen är rå! Och jag har redan svalt en del. Även Daniela hinner smaka innan jag rycker bort maten från Gry, som inte hinner äta något. Jag far in på toaletten och med ordet "SALMONELLA" i versaler på näthinnan kör jag fingrarna i halsen. Efter detta häller jag upp en stor whisky som jag sveper i mig och tvingar Daniela att göra detsamma (hon hatar whisky och hon vägrar dessutom att gå in och spy, trots mina uppmaningar). Jag ringer sen upprörd restaurangen och försöker förklara vad som hänt. Till slut verkar det som killen i andra änden förstår så han lovar att komma omgående med ny mat. Efter mindre än tio minuter kommer han springande med höga knäuppdragningar uppför vägen på vårt område, med en påse med ny mat i högsta hugg. Jag pekar upprört på kycklingen och förklarar att: "The chicken is RAW!" Varpå han lugnt säger: "No Chicken. Chineese vegetable."
Det var alltså inte alls kyckling utan istället någon sorts svamp.


Lätt skamset ber jag om ursäkt och betalar för de tre nya portionerna han kommit med.
Sen sätter vi oss och avslutar måltiden.

/Martin

 
 
Ingen bild

farfar

30 december 2008 19:39

Va i hel.... ser du inte skillnad på fågel och grönt?
Jag sa ju att du skulle passa dej för thaiwiskyn. Inte nog med att den smakar blä, den luktar ju åxå logement.
Far-far/mor.

 
Ingen bild

Bgr Annki

30 december 2008 22:28

Ett stort GRATTIS på födelsedagen Daniela! och ett GOTT NYTT ÅR till er alla fyra!

(Martin!Om du nu skall ta ett glas whisky i kväll,behöver du väl inte göra det så omständigt!)

 
Ingen bild

Anders

30 december 2008 23:04

Skall du vara lika känslig med Rice & Spice längre fram så kommer vi övriga som vill gå dit troligen att få ett problem i framtiden ...

 
Agneta

Agneta

31 december 2008 11:58

HAHAHAHAHAHA!!! Per och jag har nästan skrattat ihjäl oss! Gud så kul! Jag antar att Daniela var rätt nöjd med sitt beslut att inte gå och kräkas!
: )
Jag lider lite med dig också Martin.... måste varit fruktansvärt att för några minuter fått salmonella!

GOTT NYTT ÅR!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

annsofie

31 december 2008 13:13

Hej, vilken rysare ;-)

GRATTIS GRATTIS Daniela på din 35-års dag!! Hoppas att du får en toppendag!!

Tänkte på er idag när vi var ute och drog barnen i pulkorna. Vi har ca -11 minusgrader men tack och lov strålande sol och snö. Så alla väder har väl sin charm men visst hade jag gärna sluppit kämpa med ull-underställ, fleeceställ och overaller mmm.

Som sagt - ha en riktigt bra födelsedag!
Stora kramar från annsofie & co

 
Ingen bild

Magnus

31 december 2008 14:06

Vissa gör vad som helst för att få en whisky... Gott nytt år på er!

 
Ingen bild

Henriksson

1 januari 2009 18:38

Snyggt! Men du fick ju en redig whisky redan till lunch.
Gott nytt & riktig god fortsättning på er.
/Henrikssons

 
Ingen bild

Bondanna

1 januari 2009 22:41

Halloj. Sitter och skrattar högt, vilken tur att det inte var kyckling. Ni har det bra ser jag. Vi försöker roa oss på egen hand utan er, men det är svårt. Idag var vi i Tahult skogen och grillade korv i solen.
Sitter och funderar om jag skall gör mig en skinkmacka på den sista julskinkan. Oj vad gott, ett år kvar till nästa skinksmörgås.
Hoppas du tränar på ordentligt, så du inte kommer efter från början. för här hemma har nästan alla gått med i www.funbeat.se. Oj vad vi skall träna då. eller???
Hoppas du fick en fin dag i går på din dag.
Kram Anna

 
Ingen bild

Daniel

7 januari 2009 11:01

Jo den har man ju hört förut. Så jobbigt för dig att du var tvungen att svepa en whiskey. Kan tänka mig att du tog en extra efter maten bara för att lugna nerverna lite. : ). Men Martin du gillar väl inte svamp? Skönt att ni klarade er IAF. vh Daniel A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards