Alla inlägg den 13 november 2008

Av Daniela Richardsson - 13 november 2008 14:51

Var inne i en affär och provade solglasögon idag och insåg plötsligt att jag i mina shorts, tröja, hatt och färgglada solglasögon var grymt lik pappas amerikanska syssling Douglas. Som han såg ut när han med familj var här på 80-talet och reste runt på Gotland med oss. Tyckte nog att han såg rätt töntig ut då, men han var bara 20 år före mig.

Har skaffat thailändskt mobilnummer: +66 81 083 97 42
Med det kostar det inte oss något om ni ringer eller SMS:ar från Sverige, så slå gärna en signal någon gång. Men före kl 16 på eftermiddagen, för sen är det läggdax här. (Vi ligger 6 timmar före)

För er som har Skype har vi Skypenamn “tosseryd”. Är dock inte online så ofta för tillfället.

Denna vecka börjar vi få ordning på de planerade träningsrutinerna. Vi turas om typ varannan dag med morgonlöpning vid 7-tiden eller en kilometer i simbassängen på eftermiddagen. Får se hur länge vi kan hänga i... Daniela blev under dagens löppass uppvaktad av en närgången hund som gärna ville nafsa (bita??) och hoppa upp på hennes axlar. Daniela  fick rabiesskräck och drog sig försiktigt, kallsvettandes därifrån på skakiga ben. Hon hoppas dock inte att rabies kommer vara orsaken till en eventuell träningsdipp.
(Lars, i februari ansluter jag på tisdagsfotbollen, förhoppningsvis med bra kondis. Bollsinnet är dock det gamla vanliga, inte mycket att göra åt.)

Det utlovade ovädret lyste faktiskt med sin frånvaro. Fint i två dagar nu.

/Martin

Av Daniela Richardsson - 13 november 2008 14:46

En liten anekdot från resans början. Efter 11 timmar i flygplansstol landar vi i Bangkok, får ut bagaget och skall bara lösa transport till vårt förbokade hotell. Jag hade hört att man skulle fixa det med den officiella taxiservicen på flygplatsen och kollar med dom och de vill ha 950 bath, ca 220 kr för resan. Daniela hade dock läst att det var lika enkelt och dessutom mycket billigare att ta en taxi utanför. Vi diskuterar detta ett tag men efter en stund väljer undertecknad lite oväntat att döda diskussionen genom att dra Patriark-kortet. Med 50% ironi och med 50% restrött allvar säger jag något i stil med att: “Nu är det så här att JAG är MANNEN i huset så nu beslutar JAG att vi köper den här jävla taxibiljetten”. Daniela bara garvar åt mig men viker sig ändå för detta trumf-äss som jag dragit fram som från ingenstans. Taxiresan med ny, fräsch Izuzu-SUV går som smort och jag känner mig mycket nöjd över mitt beslut.

Några dagar senare skall vi åka tillbaka till flygplatsen. Då sitter jag (patriarken) i hotellobbyn och håller koll på packning och barn medan Daniela raggar taxi utanför. Hon kommer snart tillbaka med en nöjd min och förklarar att det är fixat och att det minsann bara kostade 400 bath (90 kr). Även den här bilen visar sig vara en ny fräsch SUV.

Se där. Daniela - Martin: 1-0.

/m

Ovido - Quiz & Flashcards