Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Ormar i öronen

Av Daniela Richardsson - 3 januari 2009 06:54

Igår tog vi cyklarna till en liten nationalpark som låg cirka fem kilometer bort. En mycket fin cykeltur genom landsbygden. Parken kallas för Huay Yang Waterfall och var mysig även om vattenfallen inte var så imponerande. Vi följde en mysig ca kilometer-lång stig uppåt längs med en bäck/fors som här och där avbröts av ett litet vattenfall. Mycket thailändare var det, de har tydligen lov nu över nyår.

Nu fick vi även se våra första (levande) ormar. I parken såg vi en grön som hängde i ett träd och på vägen hem så såg vi en röd-svart, slingra sig på vägen. Fick rätt bra bilder på båda (se nedan). Senare på kvällen när vi cyklade hem från restaurangen höll vi på att cykla på en ca en meter lång som höll på att korsa vägen, det var rätt läskigt.

Denna "orm-dag" fick en fortsättning i natt när jag drömde om de två ormarna nedan. De såg ut exakt som på bilderna och jag skulle av någon anledning hålla dom i händerna varpå de snabbt bet sig fast i var sitt av mina stackars öron. Obehagligt. Efter att ha gått omkring med dom så en bra stund fick jag tag på en doktor som kunde plocka loss dom.
Skönt att vakna.

/Martin

PS: Daniela drömde inatt att Eva och Fredrik fick en son, som kissade på henne. Återstår att se om det var en sanndröm.

Lasso

3 januari 2009 11:00

Ni anar inte hur mycket kul saker om ormar, man nu känner för att skriva. Men i och med att jg lovat min fru i Nyårslöfte att bli vuxen så.....
God Fortsättning!! Ha det bra. Följer era framsteg med spänning. Om ni under era utflykter sr någon strand med schysst windsurfing-uthyrningsställe ,så ta gärna en broschyr..... ser fram emot att träffa er!
Kram
Lars/Ebba
(Rapport Sverige,/Mariestad, kallt, mulet, minus 5 grader, lite is på vänern)

Bgr Annki

3 januari 2009 15:27

God fortsättning!Här ser vi inga ormar(som tur är).Här har varit några minusgrader ,och morfar har varit ute och åkt skridskor varje dag,(Surtesjön och flera sjöar i Svartedalen.)Sol och blanka isar!Underbart!