Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Otis går!

Av Daniela Richardsson - 18 november 2008 02:34

I söndags, 2 minuter efter att vi pratat en stund i telefon med Martins familj, tog Otis ca 5 steg. Ett par gånger om dessutom.
Otis! Klapp, klapp, klapp! Otis! Klapp, klapp, klapp!

I övrigt mår han bra. Har precis ätit den vanliga tallriken vanilj-yoghurt och corn flakes till frukost, med lite insmuget stekt ris mellan tuggorna. Pratar och ler artigt mot allt och alla. Kan det vara så att de förstår honom här nere? Är det Thai han pratar? Återkommer i frågan.

Gry har lärt sig säga “tack” på thai. Martin, som den gode produktionsledare han är, kan nu säga “det blir för dyrt” även på thailändska. "Paeng Pai!"

Vi har för övrigt lite problem med Thai-telefonen. Kan ta emot men för tillfället inte skicka SMS till Sverige. MMS funkar inte alls. Expeditionens IT-ansvarige jobbar på en lösning.

Nu skall vi upp till den norra stranden och bygga sandslott med några Stockholmare.   

 
 
agneta

agneta

18 november 2008 18:25

Vad kul att han går!!! Snart ska ni se att han springer, och då får ni också springa : )

I morse, när jag kämpade genom ösregn och blåst och ett paraply som vägrade samarbeta med mig, så tänkte jag på er... och på hur ORÄTTVIST livet kändes just då! Jag sprang i skitväder, på väg mot en mardrömstenta, och ni gottar er i sol och värme!
Sen satt jag med blöta fötter halva dagen...
Njut lite av värmen för mig är ni snälla!

Kram Agneta

http://agneta.bloggagratis.se

 
Lasso

Lasso

18 november 2008 18:44

MARTIN, NY SPRINGSTEEN-PLATTA PÅ G. I JANUARI...MEN DET VET DU NOG REDAN?
lars

http://larsforpresidentinUSA.se

 
Ingen bild

Farmor/far

18 november 2008 20:05

Kul att Otis börjar ta sej fram på egen fot. Synd att man inte kan se det, men räknar med att kicka lite boll när han kommer hem. Stina tar sej fram armledes och kommer snart på hur man flyttar fötterna. Sen blir väl ett jäkla kutande att hålla styr på dessa knattar.Inte utan att man är lite avis på erat poolande. Här är det gott om regn, så vi kan väl åxå låtsas ha en pool med, fast dock lite kallare och grundare. Ringde Snickar-Peter på Lökholmen idag och fick besked att allt löper på som det ska. För stunden är det bara fläktarna som är igång och torkar upp allt. Vi tar oss snart en sväng upp med lite prylar och mycke nyfikenhet. Vi hörs!

 
Ingen bild

08:orna

20 november 2008 15:03

Haha, till och med i Thailand ar man en 08:a. Kul att lasa er blogg, hoppas vi ses igen ngn gang! \Rob och co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela Richardsson - 2 april 2009 21:09

Jag gör ett nytt försök att skriva lite!! Återkommer...

Av Daniela Richardsson - 21 februari 2009 09:11

Ojoj, tänkte ju hålla vår lilla blogg vid liv även efter resan, men aj vad svårt det är att hinna med alla bestyr. Nu måste man ju laga mat, städa och tvätta själv. Och inte tala om all tid det tar att leta fram och ta på sig alla vinterkläder och pl...

Av Daniela Richardsson - 29 januari 2009 08:27

  Efter en lång flygresa (10,5 + 1,5 timmar) landade vi i tisdags kl 19:30 på Landvetter. Då var vår Thailändska klocka 1:30 så vi var allt lite sega. Barnen var vakna i princip hela resan, så det var stundtals drygt. Otis sov bara två korta pass och...

Av Daniela Richardsson - 24 januari 2009 09:20

  Då är vi på plats på vårt hotell i Bangkok. Bussresan hit tog ca fem timmar och gick i stort sett bra. Gry blev dock åksjuk och spydde ner sig efter ca 1,5 timme. Men efter att vi städat upp och bytt kläder gick resten galant.   Största rummet vi b...

Av Daniela Richardsson - 23 januari 2009 09:52

  Drömde att jag gifte mig i natt, med Mattias Grönberg. Fast det var bara ett sorts skenbröllop, inte äkta kärlek alltså. Anledningen var oklar, jag minns den i alla fall inte. Mattias var mycket stilig i kostym medan jag endast var iförd vita kalso...

Ovido - Quiz & Flashcards